Clavardez avec notre
assistante virtuelle
Sujets d'actualité - Semaine du 22 décembre 2024
Wolters Kluwer Canada vous souhaite un très joyeux temps des Fêtes!

Service à la clientèle et Centre de soutien - Horaire modifié pour la période des Fêtes 2024 (HE)
  • Mardi, 24 décembre 2024 : Fermeture à 14 h
  • Mercredi, 25 décembre 2024 : Fermé
  • Jeudi, 26 décembre 2024 : Fermé
  • Mardi, 31 décembre, 2024 : Fermeture à 16 h
  • Mercredi, 1er janvier 2025 : Fermé
Remarque : Le soutien téléphonique n'est offert que les lundis et mardis exclusivement aux clients Taxprep et CCH iFirm et cessera à la fin de l'année. Les produits CCH AnswerConnect, AliForm, CCH Engagement, CCH Practice Management, CCH Scan et CCH Site Builder sont déjà uniquement supportés par demandes de soutien en ligne. Pour obtenir plus de détails sur les façons de communiquer avec nous, veuillez consulter notre site Web d'entreprise.
Plateforme de soutien : tout ce qu'il faut savoir
Veuillez consulter les vidéos ci-dessous pour savoir comment vous inscrire à la plateforme de soutien et optimiser son utilisation :
Articles les plus consultés de notre base de connaissances la semaine dernière
  1. Comment installer une version réseau de Taxprep?
  2. Quand aura lieu la prochaine sortie de version de Taxprep, Cantax ou iFirm Taxprep?
  3. Comment faire pour télécharger la mise à jour de Taxprep.
  4. Comment faire pour s'inscrire à la plateforme de soutien ''support.cch.com/oss/canada''?
  5. Comment joindre des fichiers à mon cas de soutien sur la plateforme de soutien ''support.cch.com/oss/canada''?
  6. Comment modifier les renseignements d'identification pour la transmission électronique (TED) dans CCH iFirm Taxprep?
  7. Comment puis-je réinitialiser mon mot de passe pour CCH iFirm?
  8. Comment installer la version locale de Taxprep et saisir la clé d'activation
  9. Comment ajouter une licence ou une autorisation de sécurité dans CCH iFirm
  10. Quels sont les numéros d'identification dont j'ai besoin pour pouvoir produire des feuillets ou une déclaration T5013 par voie électronique au moyen du transfert de fichiers par Internet (XML) (Transmettre une déclaration) auprès de l'ARC pour 2024/2025 ?
  11. Comment configurer Taxprep Connect et le téléchargement Cantax AFR pour utiliser le navigateur par défaut du système
  12. Où puis-je trouver les notes de version de CCH iFirm?
Date : 2024-déc.-18
Cantax FormMaster
Release of Cantax FormMaster 2024 v.1.0

We are pleased to announce the release of Cantax FormMaster 2024 v.1.0, which is now available for download.  
 
Important:
The minimum subscription term for this product is one year.
If you have any questions regarding your subscription, please register to our Support Platform and submit a support ticket or log on to "My Account" on the Wolters Kluwer Web site.
 
Download Now!

Please read the Release Notes for more details about this version. To review the updates and additions contained in Cantax FormMaster 2024 v.1.0, consult the Updates and Additions table.


Changes to Customer Support Channels

Since July 22, 2024, Wolters Kluwer Canada provides customer support for Cantax exclusively through web tickets and chats on the Support Platform. This transition is part of Wolters Kluwer Canada’s ongoing investment in digital strategy and customer experience. The Support Platform is designed to ensure customers can quickly access helpful information whenever needed.

All customers must be registered on the Support Platform in order to submit, modify, and track their support cases. You can register with the Support Platform by consulting Register with our Support Platform.

For more details about the web ticketing system and best practices, watch the following “How to” videos:



Release of our Advanced Virtual Agent 2.0

Combined with GenAI, our Advanced Virtual Agent now provides direct descriptive answers to your queries rather than a list of articles to consult. Based on the content of our knowledge base, these answers quickly provide all the information you need to get on with your work. Connect with our Advanced Virtual Agent 2.0 to benefit from a more efficient virtual conversation!


Consult our Knowledge Base to quickly find the information you need!

Available from the Support Web Site, our Knowledge Base contains an array of articles answering technical and tax questions most frequently asked to Support Centre agents. All you need to do is enter a few key words and the articles display in order of relevance to provide you with valuable information that will accurately answer your questions.


Activation Key

An activation key is required to install the Cantax FormMaster program; simply enter it when prompted. To access your activation key, go to https://support.wolterskluwer.ca/en/download/ and log in to the Login section. In the Dashboard page, click the Activation Key(s) button in the Download section. 


Training

To consult the different training options available regarding Cantax FormMaster (seminars, webinars, tutorials and more), access the Training section of the Wolters Kluwer Web site. You can also access it from the program, by selecting Help/Get Cantax Training.