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Sujets d'actualité - Semaine du 22 décembre 2024
Wolters Kluwer Canada vous souhaite un très joyeux temps des Fêtes!

Service à la clientèle et Centre de soutien - Horaire modifié pour la période des Fêtes 2024 (HE)
  • Mardi, 24 décembre 2024 : Fermeture à 14 h
  • Mercredi, 25 décembre 2024 : Fermé
  • Jeudi, 26 décembre 2024 : Fermé
  • Mardi, 31 décembre, 2024 : Fermeture à 16 h
  • Mercredi, 1er janvier 2025 : Fermé
Remarque : Le soutien téléphonique n'est offert que les lundis et mardis exclusivement aux clients Taxprep et CCH iFirm et cessera à la fin de l'année. Les produits CCH AnswerConnect, AliForm, CCH Engagement, CCH Practice Management, CCH Scan et CCH Site Builder sont déjà uniquement supportés par demandes de soutien en ligne. Pour obtenir plus de détails sur les façons de communiquer avec nous, veuillez consulter notre site Web d'entreprise.
Plateforme de soutien : tout ce qu'il faut savoir
Veuillez consulter les vidéos ci-dessous pour savoir comment vous inscrire à la plateforme de soutien et optimiser son utilisation :
Articles les plus consultés de notre base de connaissances la semaine dernière
  1. Comment installer une version réseau de Taxprep?
  2. Quand aura lieu la prochaine sortie de version de Taxprep, Cantax ou iFirm Taxprep?
  3. Comment faire pour télécharger la mise à jour de Taxprep.
  4. Comment faire pour s'inscrire à la plateforme de soutien ''support.cch.com/oss/canada''?
  5. Comment joindre des fichiers à mon cas de soutien sur la plateforme de soutien ''support.cch.com/oss/canada''?
  6. Comment modifier les renseignements d'identification pour la transmission électronique (TED) dans CCH iFirm Taxprep?
  7. Comment puis-je réinitialiser mon mot de passe pour CCH iFirm?
  8. Comment installer la version locale de Taxprep et saisir la clé d'activation
  9. Comment ajouter une licence ou une autorisation de sécurité dans CCH iFirm
  10. Quels sont les numéros d'identification dont j'ai besoin pour pouvoir produire des feuillets ou une déclaration T5013 par voie électronique au moyen du transfert de fichiers par Internet (XML) (Transmettre une déclaration) auprès de l'ARC pour 2024/2025 ?
  11. Comment configurer Taxprep Connect et le téléchargement Cantax AFR pour utiliser le navigateur par défaut du système
  12. Où puis-je trouver les notes de version de CCH iFirm?
Date : 2023-nov.-16
Cantax T2/T2Plus
Cantax T2 23.2.3xx.126 Release!

We are pleased to announce that our Cantax T2 versions are now available for download. Please note that starting with this version, we no longer ship CD-ROMs. Cantax T2 is now only available for download.

This release of Cantax T2 and T2Plus can be used to prepare corporate income tax returns for taxation years that began on or after January 1, 2021, and will end on or before May 31, 2024.

Important:
The minimum subscription term for this product is one year.
If you have any questions regarding your subscription, please register to our Support Platform and submit a support ticket or log on to "My Account" on the Wolters Kluwer Web site.

Download Now!

Here is a summary of the changes included in Cantax T2 23.2.3xx.126.

  • Schedule 89, Request for Capital Dividend Account Balance Verification (S89)
    A number of improvements have been made to this schedule to help you complete it and comply with CRA requirements.

  • Representative Authorization Request (AUTH) and Representative Cancellation Request (CANCEL)
    The CRA has updated the list of program identifiers that are accepted for the electronic transmission of the forms.

For the latest information about this release, please refer to the Release Notes available from the Welcome box in the Cantax T2 program. This document is also on our Web site.


Activation Key

Cantax T2 requires an activation key to install the software, which includes various modules. To access your activation key, go to https://support.wolterskluwer.ca/en/download/ and log in to the Login section. In the Dashboard page, click the Activation Key(s) button in the Download section.


New: Introducing Wolters Kluwer Support Platform

As part of our commitment to service, Wolters Kluwer is pleased to announce the launch of our new Support Platform.

Register to our Support Platform to submit, modify and track all your support requests in a single location. A chat feature powered by our virtual assistant is also included, with access to over 40,000 articles from our knowledge base to ensure your inquiries are addressed promptly. Note that as of December 1, 2023, email support service will be discontinued and replaced by support tickets created from the new platform.

If you need help during the registration process, please consult the following article to get all the information you need: How do I register to the new Support Platform?

Register now to our Support Platform and take advantage of all the benefits it has to offer!


Consult our Knowledge Base to quickly find the information you need!

Available from the Support Web Site, our Knowledge Base contains an array of articles answering technical and tax questions most frequently asked to Support Centre agents. All you need to do is enter a few key words and the articles display in order of relevance to provide you with valuable information that will accurately answer your questions.


Training

To consult the different training options available regarding Cantax T2 (seminars, webinars, tutorials and more), access the Training section of the Wolters Kluwer Web site. You can also access it from the program, by selecting Help, Cantax on the Web and Get Cantax Training.


Videos Available on our Web Site!

To learn more about Cantax or to become familiar with the new features, consult the videos available at https://support.wolterskluwer.ca/!