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Sujets d'actualité - Semaine du 22 décembre 2024
Wolters Kluwer Canada vous souhaite un très joyeux temps des Fêtes!

Service à la clientèle et Centre de soutien - Horaire modifié pour la période des Fêtes 2024 (HE)
  • Mardi, 24 décembre 2024 : Fermeture à 14 h
  • Mercredi, 25 décembre 2024 : Fermé
  • Jeudi, 26 décembre 2024 : Fermé
  • Mardi, 31 décembre, 2024 : Fermeture à 16 h
  • Mercredi, 1er janvier 2025 : Fermé
Remarque : Le soutien téléphonique n'est offert que les lundis et mardis exclusivement aux clients Taxprep et CCH iFirm et cessera à la fin de l'année. Les produits CCH AnswerConnect, AliForm, CCH Engagement, CCH Practice Management, CCH Scan et CCH Site Builder sont déjà uniquement supportés par demandes de soutien en ligne. Pour obtenir plus de détails sur les façons de communiquer avec nous, veuillez consulter notre site Web d'entreprise.
Plateforme de soutien : tout ce qu'il faut savoir
Veuillez consulter les vidéos ci-dessous pour savoir comment vous inscrire à la plateforme de soutien et optimiser son utilisation :
Articles les plus consultés de notre base de connaissances la semaine dernière
  1. Comment installer une version réseau de Taxprep?
  2. Quand aura lieu la prochaine sortie de version de Taxprep, Cantax ou iFirm Taxprep?
  3. Comment faire pour télécharger la mise à jour de Taxprep.
  4. Comment faire pour s'inscrire à la plateforme de soutien ''support.cch.com/oss/canada''?
  5. Comment joindre des fichiers à mon cas de soutien sur la plateforme de soutien ''support.cch.com/oss/canada''?
  6. Comment modifier les renseignements d'identification pour la transmission électronique (TED) dans CCH iFirm Taxprep?
  7. Comment puis-je réinitialiser mon mot de passe pour CCH iFirm?
  8. Comment installer la version locale de Taxprep et saisir la clé d'activation
  9. Comment ajouter une licence ou une autorisation de sécurité dans CCH iFirm
  10. Quels sont les numéros d'identification dont j'ai besoin pour pouvoir produire des feuillets ou une déclaration T5013 par voie électronique au moyen du transfert de fichiers par Internet (XML) (Transmettre une déclaration) auprès de l'ARC pour 2024/2025 ?
  11. Comment configurer Taxprep Connect et le téléchargement Cantax AFR pour utiliser le navigateur par défaut du système
  12. Où puis-je trouver les notes de version de CCH iFirm?
Date : 2023-avr.-5
Cantax T1Plus 2022 Release!

We are pleased to announce that our Cantax T1Plus (version 22.4.3xx.115) software is now available for download.

Important:
The minimum subscription term for this product is one year.
If you have any questions regarding your subscription, please contact Customer Service at cservice@wolterskluwer.com or log on to "My Account" on the Wolters Kluwer Web site.

Download Now!

The optical disks will be shipped starting the week of April 9.

This 2022 production release of Cantax T1Plus has been approved by the CRA for the 2022 tax year and for filing purposes (paper and EFILE).

With the versions of Cantax T1Plus that include EFILE, forms and returns can be EFILED to the CRA. The CRA started accepting transmission of the AUTHORIZATION form on February 6, 2023. The Auto-fill T1 return (AFR) service opened on February 6, 2023. The CRA system started accepting EFILE Online transmissions of 2022 personal income tax returns on February 20, 2023.

Please see the Release Notes for the highlights of this release. The Release Notes are accessible on our Web site and from the Welcome box in the program.


Activation Key

Please make sure that the workstation's regional settings are set to English (Canada or United States).
Cantax T1 requires an activation key to install the software, which includes various modules. Simply enter the applicable key when prompted. To access your activation key, go to https://support.wolterskluwer.ca/en/download/ and log in to the Login section. In the Dashboard page, click the Activation Key(s) button in the Download section. If you have already installed a previous version of Cantax T1Plus 2022, the activation key will not be required.


Our Support Centres are Going Digital: Emails are Now Our First Priority

As part of our transformation to digital support centres, we are pleased to announce that email inquiries will now be given first priority. This digital shift will allow us to process your requests even faster, and better meet your needs.

From now on, use emails instead of telephone to contact Customer Service and the Support Centre by including your account number and the name of your product in the subject line as well as detailed information in your email (form/line/diagnostic number, print screens, etc.) to get accelerated service!


Consult our Knowledge Base to quickly find the information you need!

Our Knowledge Base contains an array of articles answering technical and tax questions most frequently asked to Support Centre agents. All you need to do is enter a few key words and the articles display in order of relevance to provide you with valuable information that will accurately answer your questions.


Training

To consult the different training options available regarding Cantax T1 (seminars, webinars, tutorials and more), access the “Training” section of the Wolters Kluwer Web site. You can also access it from the program, by selecting Help, Cantax on the Web and Get Cantax Training.


Videos available on the Web site

To learn more about Cantax or to become familiar with the features, consult the videos available at https://support.wolterskluwer.ca!