Clavardez avec notre
assistante virtuelle
Sujets d'actualité ‒ Semaine du 26 février 2024
Calendrier des dates de sorties de version
Consultez notre calendrier des produits pour connaîre les prochaines dates de sortie de version de tous nos logiciels.
Soutien offert tous les samedis dès le 24 février!
Durant la saison d'impôt des particuliers, le Centre de soutien sera ouvert tous les samedis jusqu'à la fin du mois d’avril pour traiter les requêtes soumises par demandes en ligne et clavardages en direct :
  • Du 24 février 2024 au 27 avril 2024
  • De 10 h à 17 h, HE
Visitez notre plateforme de soutien pour consulter notre assistante virtuelle, soumettre vos demandes et discuter en direct avec un agent.
Articles les plus consultés de la base de connaissances (en date du 2 mars 2024)
  1. ERREUR TED 110-B: La déclaration T1 est rejetée avec le code d'erreur 110-B pour un nouvel arrivant.
  2. Comment modifier les lettres dans iFirm Taxprep?
  3. Taxprep T3, Annexe BENEF - L'information sur les bénéficiaires n'apparait pas dans l'annexe 15
  4. Au lancement de l'application, vous recevez ce message ''L’emplacement de la base de données des transmissions électroniques (TED) n'est pas correctement spécifié ou n'est pas disponible. Voulez-vous le spécifier maintenant?''
  5. Comment faire pour s'inscrire à la nouvelle plateforme de soutien ''support.cch.com/oss/canada''?
  6. Comment puis-je réinitialiser le mot de passe pour le profil de l'administrateur de CCH iFirm?
  7. Comment ajouter une licence ou une autorisation de sécurité dans CCH iFirm?
  8. Qu’est-ce que l’annexe 15, comment la préparer, et est-ce qu’on peut saisir l’information requise avant la sortie de la version 2024?
Date : 2018-oct.-2
Data Security Best Practices

Dear Customer:

Data security is a top concern for accountants. Data security is also a top concern for Wolters Kluwer Tax & Accounting North America. We continue to work diligently to address security issues that may impact our solutions and partner with our customers in the on-going effort to help secure your data.

Accordingly, as we approach and prepare for the upcoming tax season, we wanted to share some important information and reminders regarding safeguarding your organization’s data and your client’s personal information.

When you are hosting an on-premise solution, your organization should ensure it is implementing the most up-to-date data security best practices. This includes ensuring your data is encrypted both in transit and at rest. It’s important to note that the operating systems your organization utilizes can affect the data security of your environment, and as a rule of thumb, older systems can be less secure. At this time we are strongly recommending that all customers enable the enhanced security measures available in Windows 8 or higher operating system, including SMB 3.0 encryption for data in transit. Please note that Windows 7 does not support SMB 3.0 encryption for data in transit and is not recommended.

Steps to enable SMB 3.0 Encryption can be found here:

Change your password. Take a minute to change your password. It is recommended to change passwords every 60-90 days. Use a strong password that contains a combination of upper-case letters, lower-case letters, numbers and special characters. Passwords should be at least eight characters long. Passwords should not be reused across multiple systems so that a loss of credentials in one system won’t compromise others that used the same.


Enable multi-factor authentication when available. Your password is a single factor in the authentication process that verifies a user’s identity. Multi-factor authentication requires a second factor in addition to the password as part of the authentication process. This requirement adds another layer of protection against hacking and fraud attempts.

Please feel free to contact our technical support team by phone at 1-800-268-4522 or by e-mail to csupport@wolterskluwer.com if you have any questions.

Sincerely,
Wolters Kluwer Tax & Accounting North America