Hot topics - Week of February 2, 2025
End of Phone Support: Benefit from our Advanced Virtual Agent 24/7!
As of January 1, 2025, the customer support teams will offer their high-quality service exclusively through digital channels, and will no longer offer incoming phone support. See the communication sent on this matter for further details. Register for our Support platform and log in to our virtual agent to find answers, submit a support ticket or chat with a live agent. Support Platform Help Centre
Having trouble registering or logging in to the platform? The Support Platform Help Centre contains a live chat that will allow you to chat with a real agent to resolve these technical issues. It also centralizes all the articles and videos you need to get the best out of the web ticketing system. Important note: The live chat staff will ONLY be able to assist you with login issues – any other request will need to be submitted via a support case, once the login issue has been resolved. This week most consulted articles from our Knowledge Base
|
This article is available in French only
Configuration requise
Pour exécuter correctement la dernière version du logiciel Taxprep des particuliers, votre système informatique doit posséder les éléments suivants :
Processeur à double coeur (processeur quadricoeur recommandé)
- Windows 10 (64 bits), éditions Pro et Entreprise*
- Windows 11 (64 bits), édition Pro*
- Windows Server 2016
- Windows Server 2019
- Windows Server 2022
- Services Bureau à distance sous Windows Server 2016, 2019 et 2022
- Citrix Virtual Apps and Desktops 7 2308
Un minimum de 4 Go de RAM est requis.
Remarque : Les exigences relatives à la mémoire vive dépendent en grande partie du système d’exploitation utilisé.
Veuillez consulter la documentation fournie avec votre système d’exploitation pour connaître les exigences minimales
et la configuration recommandée.
Microsoft .Net 8.0 ou une version plus récente est requis.
- NTFS
- FAT32
- exFAT
- Une connexion Internet est requise pour utiliser les divers services électroniques offerts par Taxprep des particuliers.
-
Runtime Evergreen Edge WebView2 de Microsoft est nécessaire
(https://developer.microsoft.com/en-us/microsoft-edge/webview2/).
Si vous pouvez accéder au service Représenter un client de l’ARC avec votre navigateur Web, votre configuration devrait normalement
vous permettre d’utiliser TaxprepConnect.
Si vous utilisez le navigateur Microsoft Edge, assurez-vous d’utiliser la version 80 ou une version plus récente afin d’ouvrir
une nouvelle fenêtre lorsque vous accédez à l’authentification du service Représenter un client de l’ARC dans Taxprep.
Dans le cas contraire, la fenêtre s’ouvrira dans un nouvel onglet.