Clavardez avec notre
assistante virtuelle
Sujets d'actualité - Semaine du 30 mars 2025
NOUVEAU : À compter du 24 mars 2025, l'ARC n'acceptera plus les mises à jour ni les modifications de dépôt direct soumises par TED
Veuillez consulter cet article pour plus de détails sur ce sujet.
Tirez avantage de notre assistante virtuelle avancée 24 heures sur 24, 7 jours sur 7!
Depuis le 1er janvier 2025, les équipes de soutien à la clientèle offrent leur service de qualité supérieure exclusivement par le biais de canaux numériques et ont cessé de fournir un soutien téléphonique pour les appels entrants. Cliquez ici pour plus de détails à ce sujet.
Inscrivez-vous à notre plateforme de soutien et connectez-vous à notre assistante virtuelle pour pour trouver les réponses à vos questions, soumettre une demande de soutien ou clavarder avec un agent en direct.

Vidéos à regarder pour tout ce qu'il a à savoir sur la plateforme de soutien :
Articles les plus consultés de notre base de connaissances cette semaine
  1. Formulaire T1198 : Diagnostic TED E779 (Taxprep et CCH iFirm Taxprep)
  2. Forms - Message d'erreur de l'ARC - Erreur : le numéro de compte de l’ARC du préparateur indiqué dans le formulaire T619, Transmission électronique, ci-joint ne correspond pas au numéro de compte que vous avez utilisé pour ouvrir votre session
  3. FORMULAIRES ARC : Puis-je transmettre des feuillets et des déclarations T5013 en utilisant le numéro d'émetteur fédéral MM pour 2023 et les années antérieures?
  4. Comment faire pour s'inscrire à la plateforme de soutien ''support.cch.com/oss/canada''?
  5. Quand aura lieu la prochaine sortie de version de Taxprep, Cantax ou iFirm Taxprep?
  6. Je ne peux pas me connecter à la plateforme de soutien ''support.cch.com/oss/canada''
  7. Comment modifier les renseignements d'identification pour la transmission électronique (TED) dans CCH iFirm Taxprep?
  8. CCH iFirm Tax: Comment envoyer une déclaration au Centre de soutien
Date : 2018-oct.-2
Data Security Best Practices

Dear Customer:

Data security is a top concern for accountants. Data security is also a top concern for Wolters Kluwer Tax & Accounting North America. We continue to work diligently to address security issues that may impact our solutions and partner with our customers in the on-going effort to help secure your data.

Accordingly, as we approach and prepare for the upcoming tax season, we wanted to share some important information and reminders regarding safeguarding your organization’s data and your client’s personal information.

When you are hosting an on-premise solution, your organization should ensure it is implementing the most up-to-date data security best practices. This includes ensuring your data is encrypted both in transit and at rest. It’s important to note that the operating systems your organization utilizes can affect the data security of your environment, and as a rule of thumb, older systems can be less secure. At this time we are strongly recommending that all customers enable the enhanced security measures available in Windows 8 or higher operating system, including SMB 3.0 encryption for data in transit. Please note that Windows 7 does not support SMB 3.0 encryption for data in transit and is not recommended.

Steps to enable SMB 3.0 Encryption can be found here:

Change your password. Take a minute to change your password. It is recommended to change passwords every 60-90 days. Use a strong password that contains a combination of upper-case letters, lower-case letters, numbers and special characters. Passwords should be at least eight characters long. Passwords should not be reused across multiple systems so that a loss of credentials in one system won’t compromise others that used the same.


Enable multi-factor authentication when available. Your password is a single factor in the authentication process that verifies a user’s identity. Multi-factor authentication requires a second factor in addition to the password as part of the authentication process. This requirement adds another layer of protection against hacking and fraud attempts.

Please feel free to contact our technical support team by phone at 1-800-268-4522 or by e-mail to csupport@wolterskluwer.com if you have any questions.

Sincerely,
Wolters Kluwer Tax & Accounting North America