Clavardez avec notre
assistante virtuelle
Sujets d'actualité - Semaine du 13 avril 2025
NOUVEAU : À compter du 24 mars 2025, l'ARC n'acceptera plus les mises à jour ni les modifications de dépôt direct soumises par TED
Veuillez consulter cet article pour plus de détails sur ce sujet.
Tirez avantage de notre assistante virtuelle avancée 24 heures sur 24, 7 jours sur 7!
Depuis le 1er janvier 2025, les équipes de soutien à la clientèle offrent leur service de qualité supérieure exclusivement par le biais de canaux numériques et ont cessé de fournir un soutien téléphonique pour les appels entrants. Cliquez ici pour plus de détails à ce sujet.
Inscrivez-vous à notre plateforme de soutien et connectez-vous à notre assistante virtuelle pour pour trouver les réponses à vos questions, soumettre une demande de soutien ou clavarder avec un agent en direct.

Vidéos à regarder pour tout ce qu'il a à savoir sur la plateforme de soutien :
Articles les plus consultés de notre base de connaissances cette semaine
  1. Comment faire pour s'inscrire à la plateforme de soutien ''support.cch.com/oss/canada''?
  2. Je ne peux pas me connecter à la plateforme de soutien ''support.cch.com/oss/canada''
  3. CCH iFirm Tax: Comment envoyer une déclaration au Centre de soutien
  4. Comment joindre des fichiers à mon cas de soutien sur la plateforme de soutien ''support.cch.com/oss/canada''?
  5. Comment réinitialiser mon mot de passe pour la plateforme de soutien ''support.cch.com/oss/canada''?
  6. La déclaration de revenus fédérale T1 est rejetée par l’ARC avec le code d’erreur 43.
  7. FORMULAIRES ARC : Puis-je transmettre des feuillets et des déclarations T5013 en utilisant le numéro d'émetteur fédéral MM pour 2023 et les années antérieures?
  8. Forms - Message d'erreur de l'ARC - Erreur : le numéro de compte de l’ARC du préparateur indiqué dans le formulaire T619, Transmission électronique, ci-joint ne correspond pas au numéro de compte que vous avez utilisé pour ouvrir votre session
  9. Comment résoudre les diagnostics de gains en capital E780, E1546 et E1547 concernant les périodes pour lesquelles les feuillets ne fournissent pas de détails?
  10. Formulaire T1198 : Diagnostic TED E779 (Taxprep et CCH iFirm Taxprep)
Date : 2025-fév.-14
Taxprep Forms
Release of Taxprep Forms 2024 v.2.0

We are pleased to announce the release of Taxprep Forms 2024 v.2.0, which is now available for download.
 
Important:
The minimum subscription term for this product is one year.
If you have any questions regarding your subscription, please register to our Support Platform and submit a support ticket or log on to "My Account" on the Wolters Kluwer Web site.
 
Download Now!

Please read the Release Notes for more details about this version. To review the updates and additions contained in Taxprep Forms 2024 v.2.0, consult the Updates and Additions table.


End of Phone Support: Benefit from our Advanced Virtual Agent 24/7!

Since January 1, 2025, the customer support teams offer their high-quality service exclusively through digital channels, and no longer offer incoming phone support. See the communication sent on this matter for further details.

Register for our Support platform and log in to our virtual agent to find answers, submit a support ticket or chat with a live agent.

For more details about the web ticketing system and best practices, watch the following “How to” videos:


Register now for our Support Platform and take advantage of all the benefits it has to offer!

To consult our customer service schedule and learn more about how to contact us, please visit our corporate Web site.


Release of our Advanced Virtual Agent 2.0

Combined with GenAI, our Advanced Virtual Agent now provides direct descriptive answers to your queries rather than a list of articles to consult. Based on the content of our knowledge base, these answers quickly provide all the information you need to get on with your work. Connect with our Advanced Virtual Agent 2.0 to benefit from a more efficient virtual conversation!


Consult our Knowledge Base to quickly find the information you need!

Available from the Support Web Site, our Knowledge Base contains an array of articles answering technical and tax questions most frequently asked to Support Centre agents. All you need to do is enter a few key words and the articles display in order of relevance to provide you with valuable information that will accurately answer your questions.


Activation Key

An activation key is required to install Taxprep Forms. Simply enter the applicable key when prompted. To access your activation key, go to https://support.wolterskluwer.ca/en/download/ and log in to the Login section. In the Dashboard page, click the Activation Key(s) button in the Download section. If you have already installed a previous version of Taxprep Forms 2024, the activation key will not be required.


Training

To familiarize yourself with Taxprep functionalities, consult the different videos available in the Taxprep Forms Help Centre.