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assistante virtuelle
Sujets d'actualité - Semaine du 29 décembre 2024
Fin du soutien téléphonique : tirez avantage de notre assistante virtuelle avancée 24 heures sur 24, 7 jours sur 7!
À compter du 1er janvier 2025, les équipes de soutien à la clientèle offriront leur service de qualité supérieure exclusivement par le biais de canaux numériques et cesseront de fournir un soutien téléphonique pour les appels entrants. Consultez la communication envoyée à ce sujet pour plus de détails.
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Nouveau! Centre d'aide de la Plateforme de soutien
Vous avez des difficultés à vous inscrire ou à vous connecter à la plateforme? Le Centre d'aide de la plateforme de soutien contient un clavardage en direct qui vous permettra de discuter avec un agent en temps réel pour résoudre ces problèmes techniques. Il centralise également tous les articles et vidéos dont vous avez besoin pour tirer le meilleur parti du système de demandes de soutien en ligne.
Remarque importante : L'équipe du clavardage en direct pourra vous aider UNIQUEMENT pour les problèmes de connexion à la plateforme ‒ toute autre demande devra être soumise par une demande de soutien en ligne, une fois le problème de connexion réglé.
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  1. Comment faire pour s'inscrire à la plateforme de soutien ''support.cch.com/oss/canada''?
  2. Comment réinitialiser mon mot de passe pour la plateforme de soutien ''support.cch.com/oss/canada''?
  3. Quels sont les numéros d'identification dont j'ai besoin pour pouvoir produire des feuillets ou une déclaration T5013 par voie électronique au moyen du transfert de fichiers par Internet (XML) (Transmettre une déclaration) auprès de l'ARC pour 2024/2025?
  4. Forms - Comment configurer les services électroniques pour la transmission de feuillets?
  5. Comment puis-je réinitialiser mon mot de passe pour CCH iFirm?
  6. Comment joindre des fichiers à mon cas de soutien sur la plateforme de soutien ''support.cch.com/oss/canada''?
  7. Comment ajouter une licence ou une autorisation de sécurité dans CCH iFirm
  8. Paramètres Taxprep - Où trouver le mot de passe pour Services Taxprep?
  9. Taxprep Forms - Dois-je tenir compte de l’augmentation du taux d’inclusion des gains en capital d’une demie à deux tiers pour les dispositions effectuées après le 24 juin 2024 lorsque je prépare une déclaration de revenus?
Date : 2024-jui.-22
Cantax FormMaster
Release of Cantax FormMaster 2023 v.5.0

We are pleased to announce the release of Cantax FormMaster 2023 v.5.0, which is now available for download. Please note that we no longer ship CD-ROMs. Cantax FormMaster is now only available for download. 
 
Important:
The minimum subscription term for this product is one year.
If you have any questions regarding your subscription, please register to our Support Platform and submit a support ticket or log on to "My Account" on the Wolters Kluwer Web site.
 
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Please read the Release Notes for more details about this version. To review the updates and additions contained in Cantax FormMaster 2023 v.5.0, consult the Updates and Additions table.


Changes to Customer Support Channels

Starting July 22, 2024, Wolters Kluwer Canada will transition to providing customer support for Cantax exclusively through web tickets and chats on the Support Platform. This transition is part of Wolters Kluwer Canada’s ongoing investment in digital strategy and customer experience. The Support Platform is designed to ensure customers can quickly access helpful information whenever needed.

All customers must be registered on the Support Platform in order to submit, modify, and track their support cases. You can register with the Support Platform by consulting Register with our Support Platform.

For more details about the web ticketing system and best practices, watch the following “How to” videos:
  • How to Register With the Support Platform to Begin
  • How to Open a Support Case
  • How to Manage Your Support Cases
  • How to Reset Your Support Platform Password



  • Consult our Knowledge Base to quickly find the information you need!

    Available from the Support Web Site, our Knowledge Base contains an array of articles answering technical and tax questions most frequently asked to Support Centre agents. All you need to do is enter a few key words and the articles display in order of relevance to provide you with valuable information that will accurately answer your questions.


    Activation Key

    An activation key is required to install the Cantax FormMaster program; simply enter it when prompted. To access your activation key, go to https://support.wolterskluwer.ca/en/download/ and log in to the Login section. In the Dashboard page, click the Activation Key(s) button in the Download section. If you have already installed a previous version of Cantax FormMaster 2023, the activation key will not be required.


    Training

    To consult the different training options available regarding Cantax FormMaster (seminars, webinars, tutorials and more), access the Training section of the Wolters Kluwer Web site. You can also access it from the program, by selecting Help/Get Cantax Training.