Clavardez avec notre
assistante virtuelle
Sujets d'actualité ‒ Semaine du 13 mai 2024
Erreur de serveur 109 dans CCH iFirm Taxprep T2 (Mise à jour : 17 mai 2024)
Certains clients de CCH iFirm Taxprep T2 reçoivent le message d'erreur 109 lors du téléchargement des données T2 par le service Préremplir ma déclaration. L'origine de cette erreur provient des serveurs de l'ARC et leur équipe des technologies travaillent activement à résoudre ce problème.

Nous vous aviserons par le biais de cette bannière dès que le problème aura été résolu.
Maintenance programmée : Plateforme de soutien non disponible le 19 mai 2024, de 3 h à 6 h, HE
Une maintenance a été programmée le dimanche 19 mai 2024, de 3 h à 6 h, HE. Pendant cette période, le site de la plateforme de soutien au support.cch.com/oss/canada ainsi que ses services ne seront pas disponibles.
Les demandes en ligne et les clavardages en direct ont priorité sur les appels téléphoniques
Pour un service plus rapide, connectez-vous à notre plateforme de soutien afin de créer une demande en ligne en interrogeant notre assistante virtuelle qui vous proposera de soumettre votre cas ou de clavarder en direct avec un agent. Consultez cet article pour plus de détails : Comment créer un cas de soutien ou initier un clavardage en direct?
Date : 2023-mars-8
CCH Scan – Catalog Update (v.19.1.6.13)

Catalog updates must be installed to be able to process the new and revised forms for 2022 that are published throughout tax season. Using the most up to date catalog ensures that CCH Scan correctly enhances data extraction for slips that can be processed using the CCH Scan AutoFlow Technology.

The Auto Update option is enabled by default on the General Settings tab of CCH Scan Administrator. The update will therefore be downloaded and installed automatically, unless you chose to disable the option.


Revised Forms

Document Name Title or Description of the Document
RL-1 Slip Employment and Other Income
RL-2 Slip Retirement and Annuity Income
RL-7 Slip Investments in an Investment Plan
RL-8 Slip Amount for Post-Secondary Studies
RL-11 Slip Flow-Through Shares
RL-15 Slip Amounts Allocated to the Members of a Partnership
RL-16 Slip Trust Income
RL-18 Slip Securities Transactions
RL-22 Slip Employment Income Related to Multi-Employer Insurance Plans
RL-24 Slip Childcare Expenses
RL-25 Slip Income From a Profit-Sharing Plan
RL-27 Slip Government Payments
RL-31 Slip Information About a Leased Dwelling


Our Support Centres are Going Digital: Emails are Now Our First Priority

As part of our transformation to digital support centres, we are pleased to announce that email inquiries will now be given first priority. This digital shift will allow us to process your requests even faster, and better meet your needs.

From now on, use emails instead of telephone to contact Customer Service and the Support Centre by including your account number and the name of your product in the subject line as well as detailed information in your email (form/line/diagnostic number, print screens, etc.) to get accelerated service!


If you have any questions, please do not hesitate to contact the CCH Scan Support team by e-mail at csupport@wolterskluwer.com or by phone at 1-800-268-4522.