Sujets d'actualité ‒ Semaine du 29 avril 2024
Les demandes en ligne et les clavardages en direct ont priorité sur les appels
Pour vous assurer que vos questions sont répondues dans les plus brefs délais, soumettez-les par demandes en ligne. Connectez-vous à notre plateforme de soutien pour créer une demande en ligne par l'intermédiaire de notre assistante virtuelle qui vous proposera de soumettre votre cas ou de clavarder en direct avec un agent. Articles les plus consultés de notre base de connaissances (en date du 29 avril)
|
AVIS! Prendre note que le contenu de cette page est expiré ou n'est pas actif.
Cet article est disponible en anglais seulement
System Requirements
To correctly execute the latest version of Cantax T1, your computer system must have the following:
Dual Core processor (Quad Core processor is recommended)
- Windows 10 (32-bit and 64-bit) except for Education and Home Editions*
- Windows 11 (64-bit) except for Education and Home Editions*
-
Windows Server 2012 R2
(As of October 2023, our programs will no longer support this OS.) - Windows Server 2016
- Windows Server 2019
Microsoft .Net Framework v.4.8.0 or higher is required.
- NTFS
- FAT32
- exFAT
Cantax is compatible with the Amyuni PDF Document Converter 6.5.
- An Internet connection is required to use electronic services available with Cantax.
- The TLS 1.2 protocol must be enabled in the Microsoft Edge browser settings.
If you can access the CRA’s Represent a Client service with your Web browser, your configuration should normally allow you to use the
Download CRA Tax Data functionality.
The recommended configuration for Microsoft Edge is as follows:
- the defined Internet security level is the default level;
- the TLS 1.2 protocol is used;
- the cookies are enabled; and
- the JavaScript function is enabled.
If the above is not complied with, you might be unable to access the CRA log in services.
The CRA Represent a Client service uses persistent cookies. These persistent cookies will not log nominative data.