Hot topics - Week of November 17, 2024
Release of our Advanced Virtual Agent 2.0
Combined with GenAI, our Advanced Virtual Agent now provides direct descriptive answers to your queries rather than a list of articles. Connect with our Advanced Virtual Agent 2.0 to benefit from a more efficient virtual conversation! New telephone schedule for our teams
Mondays and Tuesdays 8:30 a.m. to 6 p.m. (ET) Looking ahead to 2025, we will transition to providing support exclusively through digital services Monday through Friday. Support experts will continue to review each web ticket and respond in the most appropriate way to resolve the query (which may include phone call-backs or responses in the Support Platform). Web tickets can be submitted via the Support Platform 24/7, as well as by live chats, which are handled live by our support agents from Monday through Friday, from 8:30 a.m. to 6:00 p.m. ET. Note: Cantax, CCH AnswerConnect, AliForm, CCH Engagement, CCH Practice Management, CCH Scan and CCH Site Builder products are already only supported by web tickets. Support platform: Everything you need to know
Please refer to the videos below to find out how to register for the support platform and make the most of it: This week most consulted articles from our Knowledge Base
|
This article is available in French only
Configuration requise
Pour exécuter correctement la dernière version du logiciel Taxprep des particuliers, votre système informatique doit posséder les éléments suivants :
Processeur à double coeur (processeur quadricoeur recommandé)
- Windows 10 (64 bits), à l’exception des éditions Éducation et Famille*
- Windows 11 (64 bits), à l’exception des éditions Éducation et Famille*
- Windows Server 2016
- Windows Server 2019
- Windows Server 2022
- Services Bureau à distance sous Windows Server 2016, 2019 et 2022
- Citrix XenApp 7.2308
Un minimum de 4 Go de RAM est requis.
Remarque : Les exigences relatives à la mémoire vive dépendent en grande partie du système d’exploitation utilisé.
Veuillez consulter la documentation fournie avec votre système d’exploitation pour connaître les exigences minimales
et la configuration recommandée.
Microsoft .Net 6.0.2 ou une version plus récente est requis.
- NTFS
- FAT32
- exFAT
- Une connexion Internet est requise pour utiliser les divers services électroniques offerts par Taxprep des particuliers.
-
Runtime Evergreen Edge WebView2 de Microsoft est nécessaire
(https://developer.microsoft.com/en-us/microsoft-edge/webview2/).
Si vous pouvez accéder au service Représenter un client de l’ARC avec votre navigateur Web, votre configuration devrait normalement
vous permettre d’utiliser TaxprepConnect.
Si vous utilisez le navigateur Microsoft Edge, assurez-vous d’utiliser la version 80 ou une version plus récente afin d’ouvrir
une nouvelle fenêtre lorsque vous accédez à l’authentification du service Représenter un client de l’ARC dans Taxprep.
Dans le cas contraire, la fenêtre s’ouvrira dans un nouvel onglet.