Clavardez avec notre
assistante virtuelle
Sujets d'actualité - Semaine du 13 avril 2025
NOUVEAU : À compter du 24 mars 2025, l'ARC n'acceptera plus les mises à jour ni les modifications de dépôt direct soumises par TED
Veuillez consulter cet article pour plus de détails sur ce sujet.
Tirez avantage de notre assistante virtuelle avancée 24 heures sur 24, 7 jours sur 7!
Depuis le 1er janvier 2025, les équipes de soutien à la clientèle offrent leur service de qualité supérieure exclusivement par le biais de canaux numériques et ont cessé de fournir un soutien téléphonique pour les appels entrants. Cliquez ici pour plus de détails à ce sujet.
Inscrivez-vous à notre plateforme de soutien et connectez-vous à notre assistante virtuelle pour pour trouver les réponses à vos questions, soumettre une demande de soutien ou clavarder avec un agent en direct.

Vidéos à regarder pour tout ce qu'il a à savoir sur la plateforme de soutien :
Articles les plus consultés de notre base de connaissances cette semaine
  1. Je ne peux pas me connecter à la plateforme de soutien ''support.cch.com/oss/canada''
  2. Comment faire pour s'inscrire à la plateforme de soutien ''support.cch.com/oss/canada''?
  3. Comment joindre des fichiers à mon cas de soutien sur la plateforme de soutien ''support.cch.com/oss/canada''?
  4. CCH iFirm Tax: Comment envoyer une déclaration au Centre de soutien
  5. Comment réinitialiser mon mot de passe pour la plateforme de soutien ''support.cch.com/oss/canada''?
  6. La déclaration de revenus fédérale T1 est rejetée par l’ARC avec le code d’erreur 43.
  7. FORMULAIRES ARC : Puis-je transmettre des feuillets et des déclarations T5013 en utilisant le numéro d'émetteur fédéral MM pour 2023 et les années antérieures?
  8. Forms - Message d'erreur de l'ARC - Erreur : le numéro de compte de l’ARC du préparateur indiqué dans le formulaire T619, Transmission électronique, ci-joint ne correspond pas au numéro de compte que vous avez utilisé pour ouvrir votre session
  9. Comment résoudre les diagnostics de gains en capital E780, E1546 et E1547 concernant les périodes pour lesquelles les feuillets ne fournissent pas de détails?
  10. Formulaire T1198 : Diagnostic TED E779 (Taxprep et CCH iFirm Taxprep)
Date : 2021-juin-1
Cantax T1Plus
Cantax T1Plus 2020 Release!

We are pleased to announce that our Cantax T1Plus (version 20.5.3xx.121) software is now available for download.

Important:
The minimum subscription term for this product is one year.
If you have any questions regarding your subscription, please contact Customer Service at cservice@wolterskluwer.com or log on to "My Account" on the https://www.wolterskluwer.ca Web site.

Download Now!

The optical disks will be shipped starting the week of June 6.

This 2020 production release of Cantax T1Plus and T1Plus with EFILE has been approved by the CRA to prepare personal tax returns for the 2020 tax year and for filing purposes (paper and EFILE). This release updates the 2021 Tax Planner form (PLAN) by integrating the rate changes for 2021 in compliance with the measures announced in the federal and provincial budgets (available at the time of this release). By incorporating the latest personal tax amendments, this tool helps you plan and forecast your client's needs for the 2021 tax year.

Please see the Release Notes for the highlights of this release. The Release Notes are accessible on our Web site and from the Welcome box in the program.


Activation Key

Please make sure that the workstation's regional settings are set to English (Canada or United States).
Cantax T1 requires an activation key to install the software, which includes various modules. Simply enter the applicable key when prompted. To access your activation key, go to https://support.wolterskluwer.ca/en/download/ and log in to the Login section. In the Dashboard page, click the Activation Key(s) button in the Download section. If you have already installed a previous version of Cantax T1Plus 2020, the activation key will not be required.


Consult our Knowledge Base to quickly find the information you need!

Our Knowledge Base contains an array of articles answering technical and tax questions most frequently asked to Support Centre agents. All you need to do is enter a few key words and the articles display in order of relevance to provide you with valuable information that will accurately answer your questions.


Training

To consult the different training options available regarding Cantax T1 (seminars, webinars, tutorials and more), access the “Training” section of the Wolters Kluwer Web site. You can also access it from the program, by selecting Help, Cantax on the Web and Get Cantax Training.


Videos available on the Web site

To learn more about Cantax or to become familiar with the features, consult the videos available at https://support.wolterskluwer.ca!