Clavardez avec notre
assistante virtuelle
Sujets d'actualité ‒ Semaine du 15 avril 2024
Centre de soutien ouvert tous les samedis jusqu'au 27 avril
Le Centre de soutien sera ouvert tous les samedis jusqu'au 27 avril pour traiter les requêtes soumises par demandes en ligne et clavardages en direct. Connectez-vous à notre plateforme de soutien pour créer une demande de soutien par l'intermédiaire de notre assistante virtuelle qui vous proposera de soumettre votre cas ou de clavarder en direct avec un agent.
Calendrier des dates de sortie des logiciels
Veuillez consulter notre calendrier des produits pour connaître les dates de sortie de tous nos logiciels.
NOTE : La sortie d'AliForm 2024 v.2.0. a été annulée. Pour obtenir plus de détails sur cette annulation, veullez contacter le Service à la clientèle en créant une demande en ligne ou en téléphonant au 1-800-268-4522.
Articles les plus consultés de notre base de connaissances (en date du 19 avril)
  1. Comment changer la clé d'activation utilisée par Taxprep?
  2. Comment faire pour s'inscrire à la nouvelle plateforme de soutien ''support.cch.com/oss/canada''?
  3. Comment joindre des fichiers à mon cas de soutien sur la plateforme de soutien ''support.cch.com/oss/canada''?
  4. Comment vider la mémoire cache de Taxprep et AliForm?
  5. Comment dois-je désigner un bien comme résidence principale pour toutes les années de possession?
  6. Comment faire pour mettre à jour ma demande de soutien sur la plateforme de soutien ''support.cch.com/oss/canada''?
  7. ERREUR TED 110-B: La déclaration T1 est rejetée avec le code d'erreur 110-B pour un nouvel arrivant.
  8. ERREUR TED 16
  9. Comment importer des données dans une déclaration Taxprep?
  10. Comment modifier les renseignements d'identification pour la transmission électronique (TED) dans CCH iFirm Taxprep?
  11. Quand doit-on produire la désignation d'une résidence principale (formulaire T2091)?
  12. T1- Comment résoudre l'erreur T815 de la TED?
  13. CCH iFirm - Comment ajouter des comptes d'utilisateurs.
  14. Comment puis-je télécharger une ancienne version de Taxprep? (en cours de traduction)
  15. La déclaration de revenus fédérale T1 est rejetée par l’ARC avec le code d’erreur 43.
Date : 2020-avr.-22
CCH Scan - Catalog Update (v.16.0.13.16)

Catalog updates must be installed to be able to process the new and revised forms for 2019 that are published throughout tax season. Using the most up to date catalog ensures that CCH Scan correctly enhances data extraction for slips that can be processed using the CCH Scan AutoFlow Technology.

The Auto Update option is enabled by default on the General Settings tab of CCH Scan Administrator. The update will therefore be downloaded and installed automatically, unless you chose to disable the option.


Revised Forms

Document Name Title or Description of the Document
T4A Statement of Pension, Retirement, Annuity, and Other Income
T4RSP Statement of RRSP Income
T2125 Statement of Business or Professional Activities
T2202 Tuition and Enrolment Certificate
RRSP RRSP Contributions Made
RL-1 Slip Employment and Other Income
RL-3 Slip Investment Income
RL-16 Slip Trust Income
RL-24 Slip Childcare Expenses


Want to Contribute to Catalog Updates?

A good reason to do so is if you often have T-slips that are bookmarked in the PDF, but whose values are not imported into Taxprep. A possible cause is that a specific version of a form which is not in the catalog is used in your area, or when the quality of the image is not sufficient to correctly identify the form.

By right-clicking and selecting Show All Forms in the CCH Scan Validation tool, you will see which forms did not extract: they will appear in grey italics in the list of forms. Simply click the e-mail icon in the CCH Scan Validation window to submit an encrypted version of the image file to Wolters Kluwer Canada. The file will be processed as per Wolters Kluwer Canada's privacy policy, and if it is a new variation of a form, it will be added to a CCH Scan catalog update to improve extraction.

Note: The Enable Files To Be Emailed To Wolters Kluwer check box must be selected in CCH Scan Administrator, under the Folder Settings tab, in order for this e-mail icon to be available in CCH Scan Validation.

You can also contribute to the catalog updates by submitting slips via the Submit Files to Wolters Kluwer functionality available in the CCH Scan Workstation tool.

Note: The Enable Files To be Uploaded To Wolters Kluwer check box must be selected in CCH Scan Administrator, under the General Settings tab, in order for the Submit Files to Wolters Kluwer functionality to be available in CCH Scan Validation and CCH Scan Workstation.

If you have any questions, please do not hesitate to contact the CCH Scan Support team by e-mail at csupport@wolterskluwer.com or by phone at 1-800-268-4522.