Clavardez avec notre
assistante virtuelle
Sujets d'actualité ‒ Semaine du 22 avril 2024
Dernier samedi! Centre de soutien ouvert tous les samedis jusqu'au 27 avril
Le Centre de soutien sera ouvert tous les samedis jusqu'au 27 avril pour traiter les requêtes soumises par demandes en ligne et clavardages en direct. Connectez-vous à notre plateforme de soutien pour créer une demande de soutien par l'intermédiaire de notre assistante virtuelle qui vous proposera de soumettre votre cas ou de clavarder en direct avec un agent.
Calendrier des dates de sortie des logiciels
Veuillez consulter notre calendrier des produits pour connaître les dates de sortie de tous nos logiciels.
NOTE : La sortie d'AliForm 2024 v.2.0. a été annulée. Pour obtenir plus de détails sur cette annulation, veullez contacter le Service à la clientèle en créant une demande en ligne ou en téléphonant au 1-800-268-4522.
Articles les plus consultés de notre base de connaissances (en date du 27 avril)
  1. Comment faire pour s'inscrire à la nouvelle plateforme de soutien ''support.cch.com/oss/canada''?
  2. Comment saisir le revenu d'emploi américain reçu par un contribuable résident du Canada affiché sur le formulaire W-2?
  3. La déclaration de revenus fédérale T1 est rejetée par l’ARC avec le code d’erreur 70127.
  4. ERREUR TED 110-B: La déclaration T1 est rejetée avec le code d'erreur 110-B pour un nouvel arrivant
  5. CCH iFirm Taxprep - Foire aux questions – Signature électronique
  6. ERREUR TED 16
  7. NOUVEAUTÉ TED 2023 : Les non-résidents qui produisent des déclarations en vertu de l'article 116 et les émigrants peuvent désormais produire des déclarations par voie électronique auprès de l'ARC.
  8. Comment préparer une déclaration fédérale T1 modifiée pour la transmettre électroniquement (TED)?
  9. La déclaration de revenus du Québec TP1 est rejetée par Revenu Québec avec le code d’erreur TSTRUC.
  10. Quand doit-on produire la désignation d'une résidence principale (formulaire T2091)?
Date : 2019-mars-27
CCH Scan - Catalog Update (v.15.1.10.16)

Catalog updates must be installed to be able to process the new and revised forms for 2018 that are published throughout tax season. Using the most up to date catalog ensures that CCH Scan correctly enhances data extraction for slips that can be processed using the CCH Scan AutoFlow Technology.

The Auto Update option is enabled by default on the General Settings tab of CCH Scan Administrator. The update will therefore be downloaded and installed automatically, unless you chose to disable the option.


Revised Forms

Document Name Title or Description of the Document
T5007 Statement of Benefits
RL-5 Slip Benefits and Indemnities
RL-24 Slip Childcare expenses
RL-25 Slip Income from a Profit-Sharing Plan
RL-27 Slip Government Payments
T2042 Statement of Farming Activities


Want to Contribute to Catalog Updates?

A good reason to do so is if you often have T-slips that are bookmarked in the PDF, but whose values are not imported into Taxprep. A possible cause is that a specific version of a form which is not in the catalog is used in your area, or when the quality of the image is not sufficient to correctly identify the form.

By right-clicking and selecting Show All Forms in the CCH Scan Validation tool, you will see which forms did not extract: they will appear in grey italics in the list of forms. Simply click the e-mail icon in the CCH Scan Validation window to submit an encrypted version of the image file to Wolters Kluwer Canada. The file will be processed as per Wolters Kluwer Canada's privacy policy, and if it is a new variation of a form, it will be added to a CCH Scan catalog update to improve extraction.

Note: The Enable Files To Be Emailed To Wolters Kluwer check box must be selected in CCH Scan Administrator, under the Folder Settings tab, in order for this e-mail icon to be available in CCH Scan Validation.

You can also contribute to the catalog updates by submitting slips via the Submit Files to Wolters Kluwer functionality available in the CCH Scan Workstation tool.

Note: The Enable Files To be Uploaded To Wolters Kluwer check box must be selected in CCH Scan Administrator, under the General Settings tab, in order for the Submit Files to Wolters Kluwer functionality to be available in CCH Scan Validation and CCH Scan Workstation.

If you have any questions, please do not hesitate to contact the CCH Scan Support team by e-mail at csupport@wolterskluwer.com or by phone at 1-800-268-4522.