Chat with our virtual assistant
Hot topics - Week of December 22, 2024
Wolters Kluwer Canada wishes you Happy Holidays!

Customer Service and Support Centre - Modified Business Hours for the 2024 Holiday Season (ET)
  • Tuesday, December 24, 2024: Closing at 2:00 p.m.
  • Wednesday, December 25, 2024: Closed
  • Thursday, December 26, 2024: Closed
  • Tuesday, December 31, 2024: Closing at 4:00 p.m.
  • Wednesday, January 1, 2025: Closed
Note: Our telephone support is only available on Mondays and Tuesdays exclusively for Taxprep and CCH iFirm customers, and will cease at the end of this year. Cantax, CCH AnswerConnect, AliForm, CCH Engagement, CCH Practice Management, CCH Scan and CCH Site Builder products are already only supported by web tickets. To learn more about how to contact us, please visit our corporate web site.
New! Support Platform Help Centre
This help centre offers quick tips on registering for the support platform, and centralizes all the articles and videos you need to get the best out of the web ticketing system.
Having trouble registering or logging on to the platform? This help centre contains a live chat that will allow you to chat with a real agent to resolve these technical issues.
Access the Support Platform Help Centre if you have registration or login issue with the Support Platform and take advantage of this powerful system!
Date: 2024-Dec.-9
Taxprep des sociétés
Configuration requise

Pour exécuter correctement la dernière version du logiciel Taxprep des sociétés, votre système informatique doit posséder les éléments suivants :

Processeur

Processeur à double coeur (processeur quadricoeur recommandé)

Systèmes d'exploitation pris en charge
  • Windows 10 (64 bits), éditions Pro et Entreprise*
  • Windows 11 (64 bits), édition Pro*
  • Windows Server 2016
  • Windows Server 2019
  • Windows Server 2022
  • Services Bureau à distance sous Windows Server 2016, 2019 et 2022
  • Citrix Virtual Apps and Desktops 7 2308
Remarque : Veuillez noter que la mise à l'échelle personnalisée n'est pas prise en charge.
* Pour en savoir plus sur les différentes éditions de Windows et sur leurs configurations minimales respectives, veuillez consulter le site Web de Microsoft :
Important : Nous recommandons fortement à tous les clients d’activer les mesures de sécurité améliorées disponibles dans Windows 10 ou une version plus récente, incluant le cryptage SMB 3.0 des données en cours de transmission. Comme le SMB 3.0 nécessite une configuration précise, veuillez consulter cet article de Microsoft pour le configurer (disponible en anglais seulement).
Mémoire vive

Un minimum de 4 Go de RAM est requis.

Remarque : Les exigences relatives à la mémoire vive dépendent en grande partie du système d’exploitation utilisé. Veuillez consulter la documentation fournie avec votre système d’exploitation pour connaître les exigences minimales et la configuration recommandée.

Microsoft .Net Framework

Microsoft .Net 8.0 ou une version plus récente est requis.

Systèmes de fichiers réseau
  • NTFS
  • FAT32
  • exFAT
Connexion Internet