Clavardez avec notre
assistante virtuelle
Sujets d'actualité - Semaine du 1er juin 2025
Tirez avantage de notre assistante virtuelle avancée 24 heures sur 24, 7 jours sur 7!
Depuis le 1er janvier 2025, les équipes de soutien à la clientèle offrent leur service de qualité supérieure exclusivement par le biais de canaux numériques et ont cessé de fournir un soutien téléphonique pour les appels entrants. Cliquez ici pour plus de détails à ce sujet.
Inscrivez-vous à notre plateforme de soutien et connectez-vous à notre assistante virtuelle pour pour trouver les réponses à vos questions, soumettre une demande de soutien ou clavarder avec un agent en direct.

Vidéos à regarder pour tout ce qu'il a à savoir sur la plateforme de soutien :
Articles les plus consultés de notre base de connaissances la semaine dernière
  1. Note de dépannage – Problème avec les champs de date de format MM/JJ dans CCH iFirm Taxprep T1 (erreur TED 149-R)
  2. Comment faire pour s'inscrire à la plateforme de soutien ''support.cch.com/oss/canada''?
  3. Comment faire pour télécharger la mise à jour de Taxprep.
  4. Forms - Message d'erreur de l'ARC - Erreur : le numéro de compte de l’ARC du préparateur indiqué dans le formulaire T619, Transmission électronique, ci-joint ne correspond pas au numéro de compte que vous avez utilisé pour ouvrir votre session
  5. Où puis-je trouver les notes de version des logiciels Taxprep (version de bureau)?
  6. FORMULAIRES ARC : Puis-je transmettre des feuillets et des déclarations T5013 en utilisant le numéro d'émetteur fédéral MM pour 2023 et les années antérieures?
  7. Où puis-je trouver les notes de version des applications CCH iFirm Taxprep?
  8. Comment vider la mémoire cache dans Chrome ou Edge
Date : 2021-juin-3
Personal Taxprep
Release of Version 5.0 of Personal Taxprep 2020

We are pleased to announce the release of version 5.0 of Personal Taxprep 2020, which is now available for download.

Important:
The minimum subscription term for this product is one year.
If you have any questions regarding your subscription, please contact Customer Service at cservice@wolterskluwer.com or log on to "My Account" on the https://www.wolterskluwer.ca Web site.

Download Now!

The CD-ROMs will be shipped starting the week of June 6, 2021.

This version allows you to file 2020 tax returns and helps you plan and forecast your clients’ needs for the next tax year (with the Planner mode). The 2021 federal and provincial government tax rates which were known at the time of this release have been incorporated.

For more information with regards to these changes, consult the Release Notes.


Consult our Knowledge Base to quickly find the information you need!

Our Knowledge Base contains an array of articles answering technical and tax questions most frequently asked to Support Centre agents. All you need to do is enter a few key words and the articles display in order of relevance to provide you with valuable information that will accurately answer your questions.


Activation Keys

Personal Taxprep requires an activation key to install the program, which includes various modules.
Simply enter the applicable key when prompted. To access your activation key, go to https://support.wolterskluwer.ca/en/download/ and log in to the Login section. In the Dashboard page, click the Activation Key(s) button in the Download section. If you have already installed a previous version of Personal Taxprep 2020, the activation key will not be required.


Training

To consult the different training options available regarding Personal Taxprep (seminars, webinars, tutorials and more), access the Training section of the Wolters Kluwer Web site. You can also access it from the program, by selecting Get Taxprep Training in the Help menu.

For Taxprep training, please contact the Professional Services team at learning@wolterskluwer.com.