Clavardez avec notre
assistante virtuelle
Sujets d'actualité ‒ Semaine du 13 mai 2024
Maintenance programmée : Plateforme de soutien non disponible le 19 mai 2024, de 3 h à 6 h, HE
Une maintenance a été ptogrammée le dimanche 19 mai 2024, de 3 h à 6 h, HE. Pendant cette période, le site de la plateforme de soutien au support.cch.com/oss/canada ainsi que ses services ne seront pas disponibles.
Les demandes en ligne et les clavardages en direct ont priorité sur les appels téléphoniques
Pour un service plus rapide, connectez-vous à notre plateforme de soutien afin de créer une demande en ligne en interrogeant notre assistante virtuelle qui vous proposera de soumettre votre cas ou de clavarder en direct avec un agent.
Articles les plus consultés de notre base de connaissances (en date du 13 mai 2024)
  1. Comment préparer une déclaration fédérale T1 modifiée pour la transmettre électroniquement (TED)?
  2. Où puis-je trouver les notes de version des applications CCH iFirm Taxprep?
  3. Le diagnostic E19 s'affiche dans une déclaration T2 disant qu'il faut vérifier s'il y a eu des modifications fiscales après une certaine date.
  4. Comment joindre des fichiers à mon cas de soutien sur la plateforme de soutien ''support.cch.com/oss/canada''?
  5. Comment réinitialiser le mot de passe Admin de CCH iFirm
  6. Comment modifier la déclaration de revenus T2 avec CCH iFirm Taxprep T2?
  7. Comment ajouter une licence ou une autorisation de sécurité dans CCH iFirm
  8. CCH iFirm T2 - Comment procéder pour importer et lier des sociétés?
  9. Comment puis-je télécharger mes documents fiscaux au moyen de la fonctionnalité Rétention des déclarations de revenus pour les années qui ne sont plus prises en charge par CCH iFirm Taxprep?
Date : 2021-mars-3
CCH Scan – Catalog Update (v.17.2.5.12)

Catalog updates must be installed to be able to process the new and revised forms for 2020 that are published throughout tax season. Using the most up to date catalog ensures that CCH Scan correctly enhances data extraction for slips that can be processed using the CCH Scan AutoFlow Technology.

The Auto Update option is enabled by default on the General Settings tab of CCH Scan Administrator. The update will therefore be downloaded and installed automatically, unless you chose to disable the option.


Revised Forms

Document Name Title or Description of the Document
T2200 Declaration of Conditions of Employment
T2200S Declaration of Conditions of Employment for Working at Home Due to COVID-19
T5013 Statement of Partnership Income
T1090 Death of a RRIF Annuitant – Designated Benefit or Joint Designation on the Death of a PRPP Member
T2042 Statement of Farming Activities
TP-59.S Expenses Related to Working Remotely Because of the COVID-19 Pandemic
TP-752.0.14 Certificate Respecting an Impairment


Want to Contribute to Catalog Updates?

A good reason to do so is if you often have T-slips that are bookmarked in the PDF, but whose values are not imported into Taxprep. A possible cause is that a specific version of a form which is not in the catalog is used in your area, or when the quality of the image is not sufficient to correctly identify the form.

By right-clicking and selecting Show All Forms in the CCH Scan Validation tool, you will see which forms did not extract: they will appear in grey italics in the list of forms. Simply click the e-mail icon in the CCH Scan Validation window to submit an encrypted version of the image file to Wolters Kluwer Canada. The file will be processed as per Wolters Kluwer Canada's privacy policy, and if it is a new variation of a form, it will be added to a CCH Scan catalog update to improve extraction.

Note: The Enable Files To Be Emailed To Wolters Kluwer check box must be selected in CCH Scan Administrator, under the Folder Settings tab, in order for this e-mail icon to be available in CCH Scan Validation.

You can also contribute to the catalog updates by submitting slips via the Submit Files to Wolters Kluwer functionality available in the CCH Scan Workstation tool.

Note: The Enable Files To be Uploaded To Wolters Kluwer check box must be selected in CCH Scan Administrator, under the General Settings tab, in order for the Submit Files to Wolters Kluwer functionality to be available in CCH Scan Validation and CCH Scan Workstation.

If you have any questions, please do not hesitate to contact the CCH Scan Support team by e-mail at csupport@wolterskluwer.com or by phone at 1-800-268-4522.