Clavardez avec notre
assistante virtuelle
Sujets d'actualité ‒ Semaine du 13 mai 2024
Erreur de serveur 109 dans CCH iFirm Taxprep T2
Certains clients de CCH iFirm Taxprep T2 reçoivent le message d'erreur 109 lors du téléchargement des données T2 par le service Préremplir ma déclaration. L'origine de cette erreur provient des serveurs de l'ARC et leur équipe des technologies travaillent activement à résoudre ce problème.

Nous vous aviserons par le biais de cette banière dès que le problème aura été résolu.
Maintenance programmée : Plateforme de soutien non disponible le 19 mai 2024, de 3 h à 6 h, HE
Une maintenance a été programmée le dimanche 19 mai 2024, de 3 h à 6 h, HE. Pendant cette période, le site de la plateforme de soutien au support.cch.com/oss/canada ainsi que ses services ne seront pas disponibles.
Les demandes en ligne et les clavardages en direct ont priorité sur les appels téléphoniques
Pour un service plus rapide, connectez-vous à notre plateforme de soutien afin de créer une demande en ligne en interrogeant notre assistante virtuelle qui vous proposera de soumettre votre cas ou de clavarder en direct avec un agent. Consultez cet article pour plus de détails : Comment créer un cas de soutien ou initier un clavardage en direct?
Articles les plus consultés de notre base de connaissances (en date du 15 mai 2024)
  1. Comment préparer une déclaration fédérale T1 modifiée pour la transmettre électroniquement (TED)?
  2. CCH iFirm - Comment fusionner deux sites CCH iFirm - Migration des données d'un site CCH iFirm vers un autre site CCH iFirm (en cours de traduction)
  3. T3 - Le formulaire T3A, Demande de report rétrospectif de pertes par une fiducie, est-il transmis par voie électronique, Efile, TED ?
  4. L'ARC a réévalué la déclaration T1 2023 pour la prestation anticipée des travailleurs canadiens (AACT)
  5. Comment faire une deuxième déclaration T2 modifiée?
  6. Comment modifier la déclaration de revenus T2 avec CCH iFirm Taxprep T2?
  7. T1 2023 - CRA- RQ Jusqu'à quand peut-on transmettre une déclaration de revenus T1 et TP1 pour les années passées, une déclaration modifiée - Pré-remplir - Services électroniques support des années antérieures?
  8. Le diagnostic E19 s'affiche dans une déclaration T2 disant qu'il faut vérifier s'il y a eu des modifications fiscales après une certaine date.
  9. Comment ajouter une licence ou une autorisation de sécurité dans CCH iFirm
Date : 2020-mars-13
Taxprep for Trusts
Release of Taxprep for Trusts 2020 v.2.1

We are pleased to announce the release of Taxprep for Trusts 2020 v.2.1.
This program can now be downloaded from our Web site.

IMPORTANT!
The minimum subscription term for this product is one year.
If you have any questions regarding your subscription, please contact Customer Service at cservice@wolterskluwer.com or log on to "My Account" on the https://www.wolterskluwer.ca Web site.

Download Now!

CD-ROM's for version 2020 2.1 will be shipped upon request only. To obtain a CD-ROM, contact Customer Service at cservice@wolterskluwer.com or by phone at 1-800-268-4522.

Consult the Release Notes for more information on version 2020 2.1.

To learn more about Taxprep for Trusts and the new features, consult the program's Help as well as the Release Notes and QuickStart Guide available in the Professional Centre (accessible by clicking the Menu button).


Activation Key

An activation key is required to install Taxprep for Trusts. Simply enter the applicable key when prompted. To access your activation key, go to https://support.wolterskluwer.ca/en/download/ and log in to the Login section. In the Dashboard page, click the Activation Key(s) button in the Download section.


End of support for Windows 7 and Windows Server 2008 R2 SP1

As we have been announcing since November 2018 in several documents (Installation Procedures and texts on the Web sites), as well as in the e-mails sent on September 3 and December 3, 2019, our software applications ended support of Windows 7 and Windows Server 2008 R2 SP1 in November 2019.

For more information, consult our Knowledge Base article End of support for Windows 7 and Windows Server 2008 R2 SP1.


Consult our Knowledge Base to quickly find the information you need!

Our Knowledge Base contains an array of articles answering technical and tax questions most frequently asked to Support Centre agents. All you need to do is enter a few key words and the articles display in order of relevance to provide you with valuable information that will accurately answer your questions.


Training

To allow you to familiarize yourself with the new enhanced Taxprep interface, the Taxprep – New User interface free live Webinar is available to you. To learn about the presentation dates and register for the session most convenient for you, consult the training sessions calendar.

To consult the different training options available regarding Taxprep (seminars, webinars, tutorials and more), access the Training section of the Wolters Kluwer Web site. You can also access it from the program, by selecting Get Taxprep Training in the Help menu.

For Taxprep training, please contact the Professional Services team at learning@wolterskluwer.com.