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Sujets d'actualité - Semaine du 17 novembre 2024
Lancement de notre Assistante virtuelle avancée 2.0
Combinée à la technologie GenAI, notre Assistante virtuelle avancée fournit désormais des réponses descriptives directement à vos questions plutôt qu'une liste d'articles à consulter. Connectez-vous à notre Assistante virtuelle avancée 2.0 pour bénéficier d'une conversation virtuelle encore plus efficace!
Nouvel horaire téléphonique de nos équipes

Les lundis et mardis
De 8 h 30 à 18 h (HE)

En 2025, nous passerons à un soutien exclusivement numérique offert du lundi au vendredi. Nos experts continueront d'examiner chaque demande de soutien et d'y répondre de la manière la plus appropriée (ce qui peut inclure des appels téléphoniques ou des réponses par le biais des demandes en ligne).

Les demandes de soutien peuvent être soumises par la Plateforme de soutien 24 heures sur 24, 7 jours sur 7, ainsi que par clavardages en direct, lesquels sont traités en direct par nos agents de soutien du lundi au vendredi, de 8 h 30 à 18 h, HE.
Remarque : Les produits CCH AnswerConnectAliForm, CCH Engagement, CCH Practice Management, CCH Scan et CCH Site Builder sont déjà uniquement supportés par demandes de soutien en ligne.
Plateforme de soutien : tout ce qu'il faut savoir
Veuillez consulter les vidéos ci-dessous pour savoir comment vous inscrire à la plateforme de soutien et optimiser son utilisation :
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Date : 2011-mars-28
Add Client Filters

Client filters have been created to assist you in identifying files that could be affected by a situation that was the subject of a Frequently Asked Questions (FAQ) or a Troubleshooting Memo for one of the 2010 Personal Taxprep versions.

The following procedure provides you with instructions for downloading and using this client filter.


Select the applicable filter

To download the applicable filter, click the appropriate link in the list below and save the file in the predefined folder for filters and diagnostics.

Find the location for the client filters

To find the predefined folder for customized client filters, proceed as follows:

  1. Launch Personal Taxprep.
  2. On the Tools menu, click Options and Settings.
  3. Under Options, click File Locations.
  4. Verify the predefined location for the filters and diagnostics. After the installation, the default location is usually the following: My Documents\CCH\T1 Taxprep 2010\Filter and Diagnostics\.

Adding the client filter

  1. Click the client filter in the table below.
  2. Save the client filter in the location determined in the previous step.

Using the client filter

  1. Display the Client Manager. If your files are not displayed, click the Search In: button, then select the folder(s) where the files are located.
  2. Click the Current View button, then in My Filters select the filter that you just added.

Available client filters

Subject Version Type Client Filter
The carry over of the amount claimed as expenses for medical services not available in an area is not performed correctly on line 378 of the Québec return when the taxpayer is married or living common-law and the spouses’ returns are coupled. 3.0 – 2010 Troubleshooting Memo
(week of March 27, 2010)
TP-752.0.13.1 Medical Expenses not Available in an Area
TP-274 - Designation of Property as a Principal Residence (Jump Code: Q274) 3.0 – 2010 Troubleshooting Memo
(week of March 20, 2010)
TP-274 Printing
Advance payment for the solidarity tax credit (STC) received in 2011 by a recipient of last-resort financial assistance 3.0 – 2010 Frequently Asked Questions
(week of March 13, 2010)
Compensation for QST