Clavardez avec notre
assistante virtuelle
Sujets d'actualité - Semaine du 17 novembre 2024
Lancement de notre Assistante virtuelle avancée 2.0
Combinée à la technologie GenAI, notre Assistante virtuelle avancée fournit désormais des réponses descriptives directement à vos questions plutôt qu'une liste d'articles à consulter. Connectez-vous à notre Assistante virtuelle avancée 2.0 pour bénéficier d'une conversation virtuelle encore plus efficace!
Nouvel horaire téléphonique de nos équipes

Les lundis et mardis
De 8 h 30 à 18 h (HE)

En 2025, nous passerons à un soutien exclusivement numérique offert du lundi au vendredi. Nos experts continueront d'examiner chaque demande de soutien et d'y répondre de la manière la plus appropriée (ce qui peut inclure des appels téléphoniques ou des réponses par le biais des demandes en ligne).

Les demandes de soutien peuvent être soumises par la Plateforme de soutien 24 heures sur 24, 7 jours sur 7, ainsi que par clavardages en direct, lesquels sont traités en direct par nos agents de soutien du lundi au vendredi, de 8 h 30 à 18 h, HE.
Remarque : Les produits CCH AnswerConnectAliForm, CCH Engagement, CCH Practice Management, CCH Scan et CCH Site Builder sont déjà uniquement supportés par demandes de soutien en ligne.
Plateforme de soutien : tout ce qu'il faut savoir
Veuillez consulter les vidéos ci-dessous pour savoir comment vous inscrire à la plateforme de soutien et optimiser son utilisation :
Articles les plus consultés de notre base de connaissances cette semaine
  1. ARTICLE MIS À JOUR le 20 nov. 2024 : FAQ FT22024-001 – Fédéral – Augmentation du taux d’inclusion des gains en capital d’une demie à deux tiers
  2. Quand aura lieu la prochaine sortie de version de Taxprep ou iFirm Taxprep?
  3. Comment puis-je réinitialiser mon mot de passe pour CCH iFirm?
  4. Comment ajouter une licence ou une autorisation de sécurité dans CCH iFirm
  5. Comment joindre des fichiers à mon cas de soutien sur la plateforme de soutien ''support.cch.com/oss/canada''?
  6. Comment faire pour mettre à jour ma demande de soutien sur la plateforme de soutien ''support.cch.com/oss/canada''?
  7. Comment préparer une déclaration T2 modifiée pour la transmission électronique (TED)?
  8. Comment vider la mémoire cache dans Chrome ou Edge
Date : 2022-déc.-14
Corporate Taxprep
Corporate Taxprep 2022 v.2.0 Launch

We are pleased to announce the release of Corporate Taxprep 2022 v.2.0.

This version can be used to prepare corporate tax returns for taxation years beginning on or after January 1, 2020, and ending on or before May 31, 2023.

IMPORTANT!
The minimum subscription term for this product is one year.
If you have any questions regarding your subscription, please contact Customer Service at cservice@wolterskluwer.com or log on to "My Account" on the Wolters Kluwer Web site.

Download Now!

The CD-ROMs will be shipped starting the week of January 8, 2023.


What's new in this version

The following is a brief summary of the changes included in Corporate Taxprep 2022 v.2.0.

  • Notice of assessment download via the T2 Auto-fill service
    It is now possible to download the notice of assessment of a corporation in Corporate Taxprep via the CRA’s T2 Auto-fill service.

  • Update of Schedules 89 (Jump Code: 89) and T2054 (Jump Code: 2054)
    Several sections have been added to schedules 89 and T2054. You must now use these versions of the forms when electing for a capital dividend under subsection 83(2) of the Income Tax Act.

  • New Forms
    The following forms have been added to the program:
    • Schedule 65, Air Quality Improvement Tax Credit (Jump Code: 65)
    • Schedule 352, Nova Scotia Financial Institutions Capital Tax (Jump Code: 352)
    • Schedule 353, Nova Scotia Financial Institutions Capital Tax – Agreement Among Related Corporations (Jump Code: 353)

To learn more about Corporate Taxprep and the new features, consult the program's Help as well as the Release Notes and QuickStart Guide available in the Professional Centre (accessible by clicking the Menu button).


Our Support Centres are Going Digital: Emails are Now Our First Priority

This is the digital age. As part of our transformation to digital support centres, we are pleased to announce that email inquiries will now be given first priority. This digital shift will allow us to process your requests even faster, and better meet your needs.

From now on, use emails instead of telephone to contact Customer Service and the Support Centre to save time and get accelerated service!


Consult our Knowledge Base to quickly find the information you need!

Our Knowledge Base contains an array of articles answering technical and tax questions most frequently asked to Support Centre agents. All you need to do is enter a few key words and the articles display in order of relevance to provide you with valuable information that will accurately answer your questions.


Activation Key

Corporate Taxprep requires an activation key to install the program and related optional modules (Specialized Information, Corporation Internet Filing or Network). If you choose to use them, simply enter the applicable key when prompted. To access your activation key, go to https://support.wolterskluwer.ca/en/download/ and log in to the Login section. In the Dashboard page, click the Activation Key(s) button in the Download section.


Training

To consult the different training options available regarding Corporate Taxprep (seminars, webinars, tutorials and more), access the Training section of the Wolters Kluwer Web site. You can also access it from the program, by selecting Get Taxprep Training in the Help menu.

For Taxprep training, please contact the Professional Services team at learning@wolterskluwer.com.