Clavardez avec notre
assistante virtuelle
Sujets d'actualité - Semaine du 8 juin 2025
Tirez avantage de notre assistante virtuelle avancée 24 heures sur 24, 7 jours sur 7!
Depuis le 1er janvier 2025, les équipes de soutien à la clientèle offrent leur service de qualité supérieure exclusivement par le biais de canaux numériques et ont cessé de fournir un soutien téléphonique pour les appels entrants. Cliquez ici pour plus de détails à ce sujet.
Inscrivez-vous à notre plateforme de soutien et connectez-vous à notre assistante virtuelle pour pour trouver les réponses à vos questions, soumettre une demande de soutien ou clavarder avec un agent en direct.

Vidéos à regarder pour tout ce qu'il a à savoir sur la plateforme de soutien :
Articles les plus consultés de notre base de connaissances cette semaine
  1. Note de dépannage – Problème avec les champs de date de format MM/JJ dans CCH iFirm Taxprep T1 (Erreur 149-R)
  2. Comment préparer une déclaration fédérale T1 modifiée pour la transmettre électroniquement (TED)?
  3. Comment faire pour s'inscrire à la plateforme de soutien ''support.cch.com/oss/canada''?
  4. Je ne peux pas me connecter à la plateforme de soutien ''support.cch.com/oss/canada''
  5. Comment joindre des fichiers à mon cas de soutien sur la plateforme de soutien ''support.cch.com/oss/canada''?
  6. L'ARC reçoit-elle l'annexe 15 avec la transmission de la TED T3 ? L'agent de l'ARC dit qu'il ne le voit pas.
  7. Comment ajouter une licence ou une autorisation de sécurité dans CCH iFirm
  8. Comment vider la mémoire cache dans Chrome ou Edge
Date : 2024-nov.-12
Cantax FormMaster
Microsoft .net 8.0 required for the next Cantax FormMaster releases

Dear Cantax FormMaster customers,

In order to ensure a smooth installation of the upcoming Cantax FormMaster product versions, the Microsoft .net 8.0 software environment must be installed on your computer prior to the installation of Cantax FormMaster.

If Microsoft .net 8.0 has not been installed, the following error message will appear when installing Cantax FormMaster and will prevent you from completing the installation of the tax program:



To avoid complications during the installation process of Cantax FormMaster, please make sure that Microsoft .net 8.0 (Microsoft Windows Desktop Runtime - 8.0.x (x64)) is installed on your computer.

If you notice that Microsoft .net 8.0 is not installed, please consult the procedure described in the article How do I install Microsoft .net 8.0.0 or a higher version (Microsoft Windows Desktop Runtime - 8.0.x (x64)) available in our knowledge base.


Register to the Wolters Kluwer Support Platform

Since July 22, 2024, Wolters Kluwer Canada provides customer support for Cantax exclusively through web tickets and chats on the Support Platform. This transition is part of Wolters Kluwer Canada’s ongoing investment in digital strategy and customer experience. The Support Platform is designed to ensure customers can quickly access helpful information whenever needed.

All customers must be registered on the Support Platform in order to submit, modify, and track their support cases. You can register with the Support Platform by consulting Register with our Support Platform.
 
For more details about the web ticketing system and best practices, watch the following “How to” videos:

Wolters Kluwer Canada