Clavardez avec notre
assistante virtuelle
Sujets d'actualité - Semaine du 25 mai 2025
Tirez avantage de notre assistante virtuelle avancée 24 heures sur 24, 7 jours sur 7!
Depuis le 1er janvier 2025, les équipes de soutien à la clientèle offrent leur service de qualité supérieure exclusivement par le biais de canaux numériques et ont cessé de fournir un soutien téléphonique pour les appels entrants. Cliquez ici pour plus de détails à ce sujet.
Inscrivez-vous à notre plateforme de soutien et connectez-vous à notre assistante virtuelle pour pour trouver les réponses à vos questions, soumettre une demande de soutien ou clavarder avec un agent en direct.

Vidéos à regarder pour tout ce qu'il a à savoir sur la plateforme de soutien :
Articles les plus consultés de notre base de connaissances cette semaine
  1. Note de dépannage – Problème avec les champs de date de format MM/JJ dans CCH iFirm Taxprep T1 (erreur TED 149-R)
  2. Comment faire pour s'inscrire à la plateforme de soutien ''support.cch.com/oss/canada''?
  3. Comment faire pour télécharger la mise à jour de Taxprep.
  4. Forms - Message d'erreur de l'ARC - Erreur : le numéro de compte de l’ARC du préparateur indiqué dans le formulaire T619, Transmission électronique, ci-joint ne correspond pas au numéro de compte que vous avez utilisé pour ouvrir votre session
  5. Où puis-je trouver les notes de version des logiciels Taxprep (version de bureau)?
  6. FORMULAIRES ARC : Puis-je transmettre des feuillets et des déclarations T5013 en utilisant le numéro d'émetteur fédéral MM pour 2023 et les années antérieures?
  7. Où puis-je trouver les notes de version des applications CCH iFirm Taxprep?
  8. Comment vider la mémoire cache dans Chrome ou Edge
Date : 2022-mai-30
Release of AliForm 2022 v.2.0

We are pleased to announce the release of AliForm 2022 v.2.0.
This program can now be downloaded from our Web site.

IMPORTANT!
Wolters Kluwer Canada Limited grants you a license authorizing you to use AliForm for a one-year period. This contract is renewable every year.

By downloading the software, you accept to pay the license fees related to its use and you agree to be bound by the terms of the license agreement. Therefore, no cancellation or refund will be accepted during the subscription period.

If you have any questions regarding your subscription, please contact Customer Service at cservice@wolterskluwer.com or by phone at 1-800-268-4522.

Download Now!

CD-ROM's are now shipped upon request only. To obtain a CD-ROM, contact Customer Service at cservice@wolterskluwer.com or by phone at 1-800-268-4522.

This version includes several updates. New judgments have also been added to the AliForm annoté module. Consult the Release Notes for more information about AliForm.

To learn more about AliForm and become familiar with the new features, consult the program's Help, the Release Notes, the Guide de l'utilisateur as well as the Aide-mémoire (the last two in French only), available in the program's directory and on AliForm's Product Support Web page.


Activation Key

An activation key is required to install AliForm. Simply enter the applicable key when prompted. To access your activation key, go to https://support.wolterskluwer.ca/en/download/. Log on to your "Files Centre" by completing the Login section and click Log in. In the Dashboard page, click the Activation Key(s) button in the Download section. If you have already installed a previous version of AliForm 2022, the activation key will not be required.